Wednesday 19 December 2012

Eerr,, Riding The Horse?

ASSALAMUALAIKUM,,,sahabat..

        Bulan berganti bulan , tahun berganti tahun , dekad berganti dekad , abad berganti abad . . .
Sang Kuda terus menjadi kegilaan makhluk bergelar manusia . dari yang murah hingga yang mahal . dari yang kecil hingga yang besar . menjadi tunggangan sang manusia . apa gunanya jikalau kuda berharga juta tetapi sang rider tidak berharga ? rider koya , mengelamun dan gila tanpa tujuan . tidak tahu tentang kuda tapi hanya naiki sahaja .

         RIDER ,, mereka manusia terpilih . hanya manusia berani jer yang dapat menunggang sang kuda . kalau nak tahu ,, riding kuda 30 kali ganda lebih merbahaya daripada menunggang motosikal .

horse riding

           kenapa manusia terpilih ? jawapan nya ialah manusia akan rasa gerun apabila melihat kuda berlari dengan laju seperti canter dan gallop . tetapi jika seseorang itu amat menyukai kuda mereka akan rasakan bahawa mereka akan cuba untuk melakukan perkara tersebut . Wanita biasanya takut dan geli akan kuda tetapi kanak-kanak akan berasa gembira jika memegang kuda apatah lagi menaikinya . tetapi kanak-kanak yang masih tidak faham akan istimewa nya kuda akan berasa takut . 

~salah seorang penakut itu adalah :

penakut yang tiada tandingan .. si amin ( toyol )

         Sifat seorangeorang penakut seperti budak dalam gambar diatas dapat dihalang melauli pelbagai cara seperti nasihat , latihan harian dan paksaan . Paksaan yang dilakukan tidak terlalu agresif dan membahayakan . jadi lah seorang yang berani .~

Be a brave person...bro..

~SEKIAN

2 comments:

  1. Haha..Mace kenal demo tuh..

    #buang word verification bowoh ni.susoh org nk comment

    ReplyDelete